Zdalny serwis: czym cechuje się w praktyce?
Bez trudu można zaobserwować, że w polskich przedsiębiorstwach stosowane są coraz to nowocześniejsze maszyny. Dzięki nim praca wchodzi na lepszy poziom, jeśli chodzi o wydajność. Dodatkowo wszystko może odbywać się dokładnie oraz bezpiecznie. Aby to jednak było możliwe, trzeba skupić się np. na właściwej eksploatacji, jak i serwisowaniu. Coraz większe znaczenie ma serwis zdalny. Z czego to jednak wynika?
Nierzadko firmy korzystają z nowoczesnych maszyn. Kłopot na tej płaszczyźnie zaczyna się wtedy, kiedy np. coś nie działa, a serwis tych urządzeń znajduje się kilkaset lub nawet kilka tysięcy kilometrów od lokalizacji konkretnego przedsiębiorstwa. A dla każdego włodarza ważne jest to, by nie występowały długie, nieplanowane postoje. Przez to dana firma notuje bowiem spore straty. Nie tylko stricte finansowe, ale także niekiedy wizerunkowe (jeśli np. nie zdąży na czas z produkcją w wyznaczonym terminie). Ten temat jest zatem o wiele bardziej poważny, niż początkowo mogło się wydawać. Nic dziwnego, że coraz więcej producentów maszyn oferuje serwis zdalny. Dzięki temu te osoby mogą liczyć na większe zainteresowanie swoimi usługami. Najwięcej zyskują jednak i tak właściciele firm. Na stronie internetowej https://racontrols.pl/bazawiedzy/zdalny-serwis-szybka-diagnostyka-wygoda-po-stronie-wlasciciela-maszyny/ znajduje się zaś bardzo ciekawy artykuł na ten temat.
Jeśli serwis stacjonarny jest oddalony np. o kilkaset kilometrów, to uzyskanie informacji dotyczącej wstępnej diagnozy może potrwać relatywnie długo. A to duży problem dla każdej firmy. Już nie wspominając o tym, że do wyeliminowania usterki jeszcze bardzo daleka droga w tym przypadku.
To sprawia, że mało realne jest to, by konkretna maszyna (która zaczęła szwankować) została naprawiona jeszcze tego samego dnia. A każda kolejna godzina nieplanowanego przestoju oznacza spore straty. Poza tym kosztuje wiele nerwów i tym samym zdrowia. Na szczęście jest skuteczne wyjście z tej sytuacji. Właściciel marki Ewon (HMS) oferuje bramki Cosy oraz Flexy. Czym cechują się te właśnie rozwiązania w praktyce? Okazuje się, że te bramki mają wiele zalet. M.in. umożliwiają one kontrolowanie parametrów pracy danej maszyny w trybie online. Tak samo, jak zdalne monitorowanie ogólnego stanu technicznego. Mamy tutaj zastosowane funkcje podglądu PLC. Na skutek tego można szybko i sprawnie przesyłać wiadomości dotyczące stwierdzonych nieprawidłowości (od razu do osób, które są odpowiedzialne za utrzymanie maszyny w optymalnym stanie). Jak są zaś przesyłane te newsy? Wszystko odbywa się bardzo szybko. Poprzez e-mail lub na konkretny numer telefonu. To powoduje, że odbiorca ma dostęp do wiadomości w czasie rzeczywistym. I nie ma znaczenia to, gdzie się obecnie znajduje (czy w tym samym kraju czy może innym itp.). To zaś sprawia, że komunikacja jest znacznie lepsza.
Dzięki takim rozwiązaniom można na pewno zaoszczędzić sporo czasu. Nie musisz go poświęcać np. na żmudne próby kontaktu z serwisantami itp. Poza tym dana maszyna zostanie szybciej zdiagnozowana, a potem naprawiona. Przez to nie trzeba obawiać się o długie, nieplanowane postoje, które generują straty. Ludzie korzystają ze zdalnego serwisu także ze względu na większą wygodę oraz bezpieczeństwo.
Możliwość dodawania komentarzy nie jest dostępna.